שיווק עסק מקומי: כמה דברים שכדאי לדעת

מכונת כתיבה

האם כל עסק זקוק לנוכחות ברשת? האם גם המספרה הביתית וגם בית הקפה השכונתי זקוקים לשיווק? התשובה היא חד משמעית, כן. השאלה הנוספת היא- איך עושים את זה נכון…

כידוע, הרשת גדולה ודייגים בה רבים, ועסקים קטנים ומקומיים מחפשים את הדרך להיחשף ולבלוט בין כל המתחרים. משימה בהחלט לא קלה, ובין ריבוי המשימות של עסק שלפעמים עומד על אדם אחד, זמן מוגבל ותקציב שיווק לא גדול במיוחד, זו בדרך כלל המשימה שיום אחר יום נידחת ל”מחרכך”. נכון שכך?

מחפשים אותך

היום כולם ברשת! ומחקרים מראים שרוב הלקוחות עורכים מחקר לפני החלטת קניה ואפילו לפני בחירת ספק זמני או שירות של קוסמטיקאית, מעצב שיער, בחירת גן ילדים לילד, מורה פרטי ואפילו רופא נשים…ולמה בעצם ללכת רחוק – הצצה מהירה בכל פורום שכונתי מעלה עשרות שאלות יומיומיות של תושבים המחפשים בדיוק אתכם, הספקים ונותני השירות המקומיים. ומעבר לתיוגים המחמיאים (במקרה הטוב, בו כבר מכירים אתכם כמה וכמה אנשים) –ברור שהעסקים שלהם תהיה נוכחות ברשת, אלו שניתן יהיה לקרוא עליהם, להיחשף לאופי עבודתם ולהתרשם מהם באופן אישי יותר– הם אלו שיזכו לטלפון מהלקוח הפוטנציאלי שכבר יגיע אחרי היכרות ראשונית, ובשל יותר לסגירת עסקה.

אתר, דף עסקי בפייסבוק או אולי קבוצה?

התשובה לשאלה היכן כדאי להימצא ברשת ואיזו פלטפורמה לבנות לצורך כך, טמונה כמובן בקהל היעד וסוג השירות. לאחר מכן נבחן את מסגרת התקציב והזמן שנרצה להקדיש לשיווק בכל אחת מהפלטפורמות שנבחר.

עבור עסקים מקומיים וזעירים, כמו תופרת, חנות פלאפל או מאפייה שכונתית, הרבה פעמים לא יהיה צורך בבניית אתר המכיל אינפורמציה רבה או מצריך תחזוקה שוטפת של תכנים, אבל כן יהיה נכון ליצור דף פייסבוק חינמי המאפשר קידום וחשיפה בתנאים ותקציבים גמישים יותר כשהיתרון הגדול הוא באפשרות להגדיר את קהל היעד בהגדרות החיפוש כך שתושבי המקום הרלוונטים ימצאו אותו ביתר קלות.  במידה ותרצו להעביר מסרים באופן שוטף לקהל היעד שלכם ולעורר דיונים מקצועיים, תוכלו לבחור בהקמת קבוצה בפייסבוק ולהזמין אליה את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. כאמור, לכל פלטפורמה יתרונות ומידת התאמה שונה לצרכי העסק… 

אנשים קונים מאנשים

בעיקר בעת צריכת שירותים אישיים וכאלה הכוללים מגע או חשיפה, כמו בענפי הטיפול על כל סוגיהם אבל לא רק, אנחנו קונים מאנשים – חשוב לנו מי האדם שעומד מאחורי העסק, במה הוא מאמין, מה גישתו וכיצד הוא יכול לעזור לנו… את המידע המחבר הזה לא נמצא בדף הפלאייר של העסק וגם לא במודעה בעיתון (שלהם יתרונות משלהם) שכן התדמית שלנו נבנת לאט לאט ומבוססת על הדברים שאנחנו כותבים, על התגובות והדעות שאנחנו מבטאים ועל המומחיות והמקצועיות שאנחנו משדרים, וכאן, לנוכחות המקוונת יש משמעות גדולה, אבל כשמדובר בעסק של אדם אחד או מעט יותר, ולא תמיד השיווק או הכתיבה ברשת היא החלק החזק שלו, קשה למצוא זמן ואנרגיה על מנת להשקיע בפיתוח הנוכחות המקוונת –  בהתחשב בתנאים אלו, יש להתאים אסטרטגיית שיווק נדרשת.

הבמה המקומית

habama image for postדרך נוספת, מקומית ויעילה, שצוברת עוד ועוד תאוצה היא חשיפה באמצעות בלוג מקומי. קיימת רשת של בלוגריות מקומיות בהובלתה של גיל מרטינס, שהקימה את בלוג ‘רובע צפון מזרח’ בתל אביב ומאז דוהרת ומכוונת את התנועה גם במחוזות נוספים(קריית אונו, הצפון, ראש העין, הרצליה, לב שרון, חולון, יבנה ואפילו סיאטל…)

ביבנה יש לנו את ‘הבמה המקומית’. לנו = לי, כבעלת וכותבת הבלוג, וגם בהמשלה לעולם הבמה- התסריטאית, הבמאית, העורכת, המפיקה וגם האחראית על  טיב ועוצמת התאורה ועוד כמה עניינים, ולכם– כי בסופו של יום, הבמה היא המקום שלכם, אתם השחקנים הראשיים ! – מטרת  הבלוג לתת במה לעסקים קטנים ומקומיים בעיר יבנה והסביבה. זה המקום בו כותבים עליכם. באופן אישי. המקום בו קהל היעד שלכם, נחשף אל האדם שמאחורי העסק שלכם ומתחבר לאישיות הייחודית שלכם כפי שהיא באה לידי ביטוי בכתבה מפרגנת. את אותה כתבה תוכלו להפיץ בכל פלטפורמה שתבחרו (דף הפייסבוק שלכם, אתר, קבוצות ופורומים מקומיים, קבוצות ווטסאפ ועוד) ולחבר את הקוראים אל הדבר הכי חשוב בעסק שלכם, אליכם.

לפרטים נוספים וחשיפה בבלוג ‘הבמה המקומית’ ביבנה:  054- 7516106 קרן   ובפייסבוק

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *